راهنمای تحصیل در اروپا در مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد، دکتری، کارشناسی

ادامه تحصیل در اروپا، مهاجرت به اروپا،اقامت اروپا،شرایط زندگی در اروپا،هزینه های زندگی در اروپا،جاذبه های گردشگری کشورهای اروپا،تور اروپا،هزینه های تحصیل در دانشگاههای اروپا،بهترین دانشگاههای اروپا

راهنمای تحصیل در اروپا در مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد، دکتری، کارشناسی

ادامه تحصیل در اروپا، مهاجرت به اروپا،اقامت اروپا،شرایط زندگی در اروپا،هزینه های زندگی در اروپا،جاذبه های گردشگری کشورهای اروپا،تور اروپا،هزینه های تحصیل در دانشگاههای اروپا،بهترین دانشگاههای اروپا

ادامه تحصیل در اروپا، مهاجرت به اروپا،اقامت اروپا،شرایط زندگی در اروپا،هزینه های زندگی در اروپا،جاذبه های گردشگری کشورهای اروپا،تور اروپا،هزینه های تحصیل در دانشگاههای اروپا،بهترین دانشگاههای اروپا

کلمات کلیدی

نحوه دانلود مقاله از ieee

دانلود کتاب الکترونیکی

دانلود کتاب

دانلود مقالات علمی پژوهشی

دانلود رایگان مقاله فارسی

دانلود رایگان مقالات خارجی

خرید کتاب از آمازون

استفاده از پایگاه اطلاعاتی ieee

خرید کتاب الکترونیکی

بورس تحصیلی در استرالیا

شرایط بورسیه تحصیلی ایتالیا

هزینه تحصیل دندانپزشکی در استرالیا

هزینه تحصیل در استرالیا 2017

تحصیل در استرالیا بدون ایلتس

تحصیل رایگان در مقطع دکتری

شرایط تحصیل رایگان در آلمان

ادامه تحصیل در آلمان در مقطع لیسانس

شرایط ویزای همراه آلمان

شرایط تحصیل در رشته پزشکی در آلمان

تحصیل در آلمان با دیپلم

ادامه تحصیل در آلمان در مقطع فوق لیسانس

تحصیل در ایتالیا بدون مدرک زبان

تحصیل در ایتالیا از طریق سفارت

خرید کتاب الکترونیک

هزینه تحصیل در رشته دندانپزشکی در روسیه

موسسه اعزام دانشجو به روسیه

مشاوره تحصیل در روسیه

مدارک لازم برای ویزای تحصیلی روسیه

مدارک لازم برای تحصیل در روسیه

شرایط بورسیه تحصیلی در روسیه

  • ۰
  • ۰

نتیجه تصویری برای کتاب از خوب به عالی     Ù†ØªÛŒØ¬Ù‡ تصویری برای کتاب از خوب به عالی


کتاب از خوب به عالی نوشته جیم کالینز می باشد که توسط ناهید سپهرپور ترجمه شده است. این کتاب با عنوان دوم ” چرا برخی از شرکت ها جهش می کنند و برخی دیگر خیر” از سوی انتشارات آوین منتشر شده است.


جیم کالینز عضو رسمی دانشکده بازرگانی دانشگاه استنفورد است و جایزه استاد برحسته را نیز از همین همین دانشگاه دریافت کرده است.


موضوع کتاب چیست؟

کل کتاب به این پرسش پاسخ می دهد که چرا بعضی از شرکت ها موفق هستند و رشد می کنند اما برخی دیگر خیر؟


جیم کالینز با گروهی از محققان و متخصصان در طول مدت ۵ سال به بررسی این موضوع می پردازند که چگونه از خوب به عالی حرکت کنیم.


کتاب در ۹ فصل نوشته شده است که در هر فصل به بررسی یک دلیل برای تبدیل شدن به عالی می پردازد.


در کتاب از خوب به عالی نویسنده سعی کرده به خواننده اثبات کند فرآیند تبدیل شدن به یک شرکت عالی برای همه امکان پذیر می باشد و تنها باید اصول و قواعد را رعایت کنید.


نظر ما در مورد این کتاب

همیشه اینکه که چه چیزی باعث موفقیت می شود موضوع جالبی می باشد. برای خود جیم کالینز هم اینگونه بوده است. او در کتاب عنوان می کند که من و تیمم به دلیل کنجکاوی به سراغ این موضوع رفتیم و می خواستیم بدانیم واقعا چرا برخی موفق و برخی دیگر موفق نمی شوند.


وقتی که کتاب را می خوانید به این فکر می کنید که چقدر اصول و راهکار ها ساده هستند و تقریبا هر کسی که در زمینه کسب و کار مطالعات و کارهایی انجام داده از این موارد مطلع هست. اما در مقابل به این موضوع عمیق تر فکر می کنید که پس چرا ما به عالی نمی رسیم؟ در واقع چرا اصلا به خوب هم نزدیک نمی شویم؟


شاید تفاوت ما با دیگر شرکت های عالی در عمل کردن به دانسته هایمان باشد؟ شاید راه های پیچیده را بیشتر دوست داریم و یا شاید نمی خواهیم که عالی باشیم؟


با مطالعه کتاب بارها و بارها سوالات مختلفی در ذهن شکل می گیرد که در واقع هدف کتاب نیز همین می باشد. در ابتدای کتاب هم جیم کالینز اشاره می کند که این کتاب برای آن است که به فکر فرو برید و نه اینکه مطالب را کورکورانه قبول کنید.


این کتاب را به چه کسانی پیشنهاد می کنیم؟

قطعا همه مردم می توانند از این کتاب استفاده خوبی ببرند اما در این میان یک سری افراد می توانند استفاده بیشتری ببرند. مثل مدیران، صاحبان کسب و کارها، کارآفرین ها و هر فرد دیگه ای که در نظر دارد از خوب به عالی برسد.


قسمت هایی از کتاب

” این که خوب دشمن عالی است، نه فقط موضوعی پیرامون کسب و کار بلکه مسئله ای بشری است. اگر ما در خصوص مبحث رهسپاری به تعالی سخت گیری می کردیم، اکنون در تمام سازمان ها شاهد موفقیت های چشمگیری بودیم. مدارس خوب می توانند به مدارس عالی تبدیل شوند.”


” رهبران سطح پنجم نیازهای مبتنی بر خودخواهی و غرور را از خود دور کرده و به هدفی بزرگتر یعنی ساختن یک شرکت عالی می اندیشند.”


” هیچ دلیلی وجود ندارد که بگوییم متحول کردن یک شرکت و رساندن آن به حد عالی نیازمند یک رهبر بیرونی است. در حقیقت هیچ ارتباطی بین یک عامل نیرومند بیرونی و تحول پایدار از خوب به عالی وجود ندارد.”


” در زمینه تشخیص افراد لایق، شرکت های رهسپار تعالی اهمیت بیشتری به صفات شخصیتی می دهند تا به سوابق تحصیلی خاص، مهارت های مفید، دانش تخصصی یا تجربه کاری.”


” وقتی بدون سرزنش افراد مسایل را مورد بازبینی و بررسی قرار می دهید، مسیر زیادی را در جهت ایجاد فضایی که حقیقت در آن شنیده می شود، پیموده اید.”


” در دنیایی که همیشه در حال تغییر است، همیشه برای عالی بودن، نیازمند خلاقیت های بیشتری هستیم.”



نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی